15 kwietnia 2023 r. grupa turystów wspólnie z naszym Oddziałem PTTK udała się do Świdnicy. Podczas zwiedzania miasta towarzyszyła nam wspaniała przewodniczka miejska pani Bogumiła Kociumaka. Pierwszym obiektem, który zwiedzaliśmy był Kościół Pokoju parafii Ewangelicko Augsburgskiej św. Trójcy znajdujący się na liście światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Następnie udaliśmy się do Katedry św. Stanisława i św. Wacława, głównego kościoła Diecezji Świdnickiej. Po zwiedzeniu katedry poszliśmy na wieże ratuszową gdzie podziwialiśmy panoramę miasta i okolic, Następnym punktem było zwiedzanie Muzeum dawnego kupiectwa zwanego też muzeum miar i wag, gdzie podziwialiśmy stare tradycyjne wagi i kasy mechaniczne, opakowania oraz przyrządy do pomiaru długości, Muzeum znajduje się w malowniczym rynku pełnym pięknych kamieniczek, Przed muzeum jest ławeczka z najsławniejszą śląską astronomką Marią Cunitz w towarzystwie, której zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Dalej udaliśmy się do Witoszowa Dolnego gdzie znajduje się Muzeum Broni i Militariów założone i prowadzone przez pana Stanisława Gabrysia, mogliśmy tam podziwiać czołg T72, bojowe wozy piechot tzw. Scot oraz BWP czy pojazd do rozpoznania skażeń BRDM oraz samoloty MiG21 i SU22, Iskra oraz stacje radiolokacyjne, różnego rodzaju broń i amunicję oraz wojskowe motory i inne wojskowe przedmioty. Następnie udaliśmy się w pobliże oczyszczalni ścieków gdzie znajduje się szczególna rzeźba myślącego mężczyzny z wąsami.