W dniu 11 05 2024 udaliśmy się na wycieczkę do Huty Julia w Piechowicach i Cieplic Śląskich Zdroju.  Zwiedzanie zaczęliśmy od Huty Julia produkującej wyroby ze szkła kryształowego. W Krystalium zapoznaliśmy się z historią przemysłu szklarskiego na terenie Karkonoszy oraz mieliśmy możliwość zobaczenia eksponatów ze szkła produkowanych kiedyś oraz wziąć udział w zabawach interaktywnych. Następnie udaliśmy się z przewodnikiem do Huty gdzie zapoznaliśmy się z produkcją szkła kryształowego począwszy od projektowania wyrobu, form z drewna bukowego poprze surowce do wyrobu szkła, procesu jego wytapiania, formowania wyrobu przez znakomitych hutmistrzów, usuwaniu naddatku i przygotowania do szlifowania oraz zdobienia szkła. Są to procesy ręczne dlatego wyroby są takie drogie o czym mogliśmy się przekonać w sklepach firmowych przy zakładzie podczas zwiedzania i zakupach. Następnie udaliśmy się do Uzdrowiska Cieplice Zdrój będącego od 1986 roku dzielnicą Jeleniej Góry. Spacer rozpoczęliśmy od parku zdrojowego podziwiając znajdujące się tam obiekty, kapliczki, pomniki, fontanny, teatr zdrojowy. Z parku wyszliśmy obok okazałego Pałacu Schaffgotschów zbudowanego pod koniec XVIII wieku w stylu późnego baroku i portalami w stylu empire będącego główną siedzibą tego zasłużonego rodu, który kiedyś rezydował na zamku Chojnik. Następnie deptakiem poszliśmy do ewangelickiego kościoła Zbawiciela mijając zabytkowy budynek poczty i poprzez park wyszliśmy przy głównym Domu Zdrojowym. Następnie poszliśmy do kościoła św. Jana Chrzciciela znajdującym się przy dawnym opactwie Cystersów. Chętni mogli zwiedzić pobliskie Muzeum Przyrodnicze oraz zorganizowaną tego dnia giełdę minerałów, następnie w czasie wolnym udaliśmy się na posiłek po czym wróciliśmy do Brzegu Dolnego