12 października 2024 r. Oddział PTTK w Brzegu Dolnym zorganizował wycieczkę w Rudawy Janowickie. Po dotarciu autokarem do Janowic Wielkich podzieliliśmy się na dwie grupy. Mniejsza tzw. „4b” poszła żółtym szlakiem do schroniska Szwajcarka, natomiast druga zielonym szlakiem w kierunku ruin zamku Bolczów.

Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się również do schroniska, ale zielonym szlakiem. Tam spotkaliśmy pierwszą grupę. Po krótkim odpoczynku i drugim śniadaniu już razem poszliśmy przez Husyckie skały do Bobrowa, gdzie obejrzeliśmy z zewnątrz miejscowy zamek, który jest cały czas w odbudowie. Ku naszej niespodziance na pobliskich łąkach rosły dorodne kanie, a w lasach było mnóstwo grzybów. Następnym obiektem który zobaczyliśmy był odnowiony pałac w Wojanowie. Po krótkiej trasie dotarliśmy do pałacu w Łomnicy, gdzie w pobliskich zabudowaniach trwały Dożynki 2024, i przy okazji kiermasz różnych wyrobów rękodzieła. Każdy miał okazję zrobienia zakupów w tutejszych sklepach oraz skosztowania miejscowych specjałów. Pełni wrażeń zakończyliśmy wyprawę i w doskonałych nastrojach wróciliśmy do Brzegu Dolnego.