Ziemia Obiecana z PTTK
25-26 sierpnia 2018 r. odbyła się wycieczka do Łodzi. W pierwszym dniu zwiedziliśmy pałac słynnego fabrykanta bawełny Karola Scheiblera gdzie dziś mieści się Muzeum Kinematografii, a w jego pięknych wnętrzach nakręcono film A. Wajdy „Ziemia obiecana”. Następnie udaliśmy się do tzw. Księżego Młyna gdzie mieścił się kompleks fabryczny wraz z osiedlem mieszkaniowym dla pracowników fabryki. Obok Pałacu rodziny Scheiblerów mieści się PWSFTViT. Następnie udaliśmy się do Łódzkiej Manufaktury czyli dawnej fabryki bawełny Izraela Poznańskiego będącego dzisiaj galerią handlową i centrum rozrywki. Zwiedziliśmy muzeum fabryki włókienniczej oraz piękny pałac kolejnego fabrykanta łódzkiego Izraela Poznańskiego w którym obecnie znajduje się Muzeum miasta Łodzi. W czasie przejazdu przez miasto słuchaliśmy bardzo ciekawych opowieści naszego przewodnika „Lodzermenscha” Macieja Klimczaka. Po obiadokolacji część grupy udała się na wieczorny spacer po sławnej ulicy Piotrkowskiej. Następnego dnia mimo deszczowej aury udaliśmy się na Cmentarz Żydowski gdzie pochowani są Izrael Poznański, rodzice Juliana Tuwima i Artura Rubinsteina oraz ofiary Żydowskiego Getta z czasów II wojny światowej. Po czym udaliśmy się na spacer ulicą Piotrkowską gdzie zapoznaliśmy się z pięknymi XX wiecznymi kamienicami i pałacami stawianymi przez bogatych łodzian. Następnie spacerem udaliśmy się na nowoczesny dworzec kolejowy Łódź Fabryczna oraz do dawnej elektrociepłowni EC1 gdzie dziś mieści się planetarium. Następnie autokarem udaliśmy się do Manufaktury i restauracji Rajskie Jadło na obiad, po czym nastąpił czas wolny, który spędziliśmy na zwiedzaniu Manufaktury i zakupach po czym udaliśmy się w drogę powrotną do Brzegu Dolnego. Kierownikiem wycieczki była Małgorzata Polc.