W dniach 12-15 wrzesień 2019 r. Oddział PTTK w Brzegu Dolnym zorganizował wycieczkę na Mazury.  Naszą przygodę z Mazurami zaczęliśmy od spaceru po malowniczym miasteczku- Mrągowie,  podziwianiu Amfiteatru nad jeziorem Czos słynącego z wielu imprez kulturalnych m.in. Piknik Country, Mazurska Noc. Następnie udaliśmy się do miasteczka Ryn położonego nad dwoma jeziorami- Ryńskim i Ołów gdzie mieliśmy okazję zwiedzić zamek pokrzyżacki oraz spacerować  uliczkami miasta.

W godzinach wieczornych cała grupa bawiła na spotkaniu integracyjnym.

Drugi dzień pobytu na Mazurach rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Mazurskiego w Owczarni gdzie czekało na nas jeszcze ciepłe, pyszne ciasto drożdżowe. Muzeum odbiega od ogólnie przyjętych schematów, uczestnicy naszego wyjazdu mieli okazję stać w otoczeniu starych przedmiotów czując klimat minionych lat. Następnie grupa udała się do Świętej Lipki gdzie zwiedziliśmy barokowe sanktuarium i wysłuchaliśmy koncertu organowego.

Później udaliśmy się Traktem pielgrzymkowym   z zabytkowym zespołem kapliczek kalwaryjnych i wielkimi lipami – pomnikami przyrody do miasteczka Reszel.   Reszel to średniowieczne miasteczko Citta Slow, gdzie poznaliśmy historie miasta i legendę związane z tym miastem. Ostatnim punktem były Mamerki- kwatera wojsk lądowych z okresu II wojny światowej, 30 zachowanych budynkach i była okazja podziwiać replikę Bursztynowej Komnaty.

Drugi dzień zakończyliśmy przy ognisku na pieczeniu kiełbasek.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od Mikołajek, spaceru i wysłuchania legendy o królu Sielaw. Następnie udaliśmy się do najpiękniejszego zakątka  Mazur nad rzekę Krutyń, gdzie czekały na nas  łodzie. Następną atrakcja była Galindia kraina historycznego plemiona położonego na półwyspie u ujścia najpiękniejszej rzeki Mazur Krutyni do Wielkich Jezior. Kolejną atrakcją był Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie. Większość zwierząt jest zaprzyjaźnionych  z człowiekiem, dlatego też było możliwe wejście do niektórych gatunków na ich obszerny wybieg   a nawet karmienie, głaskanie i podziwianie z bliska. Ostaniem punktem był klasztor staroobrzędowców w Wojnowie. Na ogromny teren klasztoru prowadzi brama. Wokół podwórza usytuowane są budynki zakonne i gospodarcze. W centralnym miejscu stoi molenna ( dom modlitwy). We wnętrzu można podziwiać cenne ikony.

Trzeci dzień zakończyliśmy późnym powrotem do naszego ośrodka, męczący dzień nie przeszkodził  w dalszej integracji grupy.

W ostatnim dniu pobytu na Mazurach udaliśmy się do stolicy żeglarstwa w Polsce- Giżycka. Giżycko jest jednym z głównych portów na szlaku wielkich jezior mazurskich- Jeziora Niegocin, Kisajno, Tajty.  Na koniec naszej przygody udaliśmy się w rejs po kanałach mazurskich. Rejs minął nam w przyjemnej atmosferze przy muzyce z cateringiem i lampką szampana.

W godzinach popołudniowych udaliśmy się w drogę powrotna do Brzegu Dolnego.