W dniu 21 10 2023 wybraliśmy się na wycieczkę w góry Rudawy Janowickie. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Gruszkowie od przełęczy pod Średnicą i szliśmy za kamiennymi drogowskazami z czasów Henryka XXX von Reuss czyli wiek temu by odnaleźć obok szlaku kamień z wyrytym napisem przeciw Anglii. Następnie dotarliśmy na Ostrą Małą gdzie podziwialiśmy przy pięknej słonecznej pogodzie pasma górskie trzech państw. Następnie zdobyliśmy najwyższy szczyt tych gór czyli Skalnik. Kolejnym etapem był Wołek z którego również roztaczał się piękny widok. Podziwialiśmy bogate okazy miejscowej fauny i flory w drodze do Miedzianki mineliśmy grób byłego komisarza policji w Breslau, który popełnił samobójstwo na wieść o nadciągających Rosjanach w czasie II wojny światowej. W czasie tej wędrówki przewodnik Miłosz Lassota opowiedział nam o historii tej miejscowości i zaprezentował minerały, które tam występowały i były wydobywane. Wycieczkę zakończyliśmy w miejscowym browarze gdzie mogliśmy skosztować ichniejszego piwa a szybsi turyści nawet coś zjeść.