W dniu 13 maja 2023 roku nasz Oddział zorganizował wycieczkę do Zielonej Góry oraz Nowej Soli. W wycieczce udział wzięło 40 turystów. Zwiedzanie zaczęliśmy przy Zielonogórskiej Filharmonii pamiątkowym zdjęciem pod fontanną. Następnie zwiedziliśmy stary rynek, ratusz, wieże głodową, poewangelicki kościół o budowie szachulcowej przy którym znajduje się pomnik papieża Urbana I, patrona miasta. Następnie przespacerowaliśmy się deptakiem do pomnika Bachusa. Zielona góra słynie z licznych figurek Bachusa jak Wrocław z krasnali. Następnie udaliśmy się do Muzeum Ziemi Lubuskiej mijając po drodze pomnik żużlowca Andrzeja Huszczy. W muzeum zapoznaliśmy z historią miasta i regionu słynącego z uprawy winorośli i produkcji wina oraz licznych kabaretów- naszym przewodnikiem był pan Tomasz Kowalski członek kabaretu Ciach. Obejrzeliśmy również wystawę malarstwa Olgi Boznańskiej. Przerwę na posiłek spędziliśmy na starym mieście, na kawie lodach i innych smakołykach. Po czym udaliśmy się do Zatonia gdzie zwiedziliśmy park i ruiny spalonego pałacu Talleyrandów, gdzie spędziła resztę życia Dorota Talleyrand. Następnie pojechaliśmy do Nowej Soli, gdzie przespacerowaliśmy się promenadą do portu podziwiając secesyjne kamieniczki, spichlerz i magazyn soli, oraz zabytkowy, podnoszony most na Odrze. Po czym udaliśmy się do Parku Krasnala, oglądając olbrzymie figury niedźwiedzia i krasnala oraz żywe zwierzęta: lamy, muflony, owce, kozy, króliki, pawie, papugi. Następnie udaliśmy się do autobusu przy dworcu kolejowym i i pożegnaliśmy się z naszą sympatyczną przewodniczką panią Grażyną Kulczycką, która ciekawie nam opowiadała o tym regionie.